do kasy suma: 0,00 zł
PLN

Jakie słodycze na diecie dla dziecka wybrać? Podpowiadamy!

Dodatkowe kilogramy u dziecka to powód do zmiany sposobu odżywiania. Eliminowanie złych nawyków sprawia problem osobom dorosłym, które są świadome konsekwencji zdrowotnych. Jak więc pomóc dzieciom, które nie rozumieją, że to warzywa i owoce pozytywnie wpływają na ich kondycję zdrowotną? Zwykle największym problemem u maluchów jest przede wszystkim chęć spożywania słodyczy. Aby przekonać dziecko do jedzenia innych smakołyków, trzeba niemalże stanąć na głowie. Dlatego dzisiaj podpowiadamy, jakie słodycze na diecie można spożywać!

Dziecko na diecie – co to oznacza?

Odchudzanie u dziecka to bardzo trudny proces. Wymaga dyscypliny i dobrego zorganizowania, szczególnie od rodziców. Maluchy, które dopiero dorastają, zwykle nie rozumieją, dlaczego nie mogą dostać tego, czego właśnie chcą. W konsekwencji niechętnie zjadają inne posiłki, a rodzice szybko ulegają i obiecują słodką przekąskę. Dlatego też podczas zmiany nawyków u dziecka, to rodzice muszą wykazać się w dużej mierze cierpliwością. Dzięki temu będą mogli zapewnić swojej pociesze najlepsze warunki do zmiany przyzwyczajeń.

Ile cukru może być w diecie dziecka?

Jeśli właśnie zaczynasz walkę o zdrowie swojego dziecka, musisz wiedzieć, ile cukru może być w jego diecie. Obecnie słodki smak ma wiele artykułów dostępnych w sklepach. Wbrew pozorom nie są to tylko słodycze, lecz także artykuły zjadane na co dzień. Według odgórnych zaleceń dziecko dziennie może zjeść 20 g sacharozy. Jest to niewielka porcja, która sprowadza się do 4 małych łyżeczek cukru. Dlatego też najlepszym sposobem na zapewnienie dziecku słodkiego smaku w diecie jest wybieranie małych, gotowych przysmaków, które zawierają ograniczoną porcję cukru. Doskonałym pomysłem jest także kupowanie dziecku słodyczy, które dostępne są w formie zabawek. Zwykle maluch koncentruje się na ciekawej figurce, a nie na cukierkach, które się w niej znajdują.

Jakie zasady wprowadzić na diecie?

Specjaliści w temacie zdrowego odżywiania wśród dzieci radzą, aby podczas zmiany nawyków, stopniowo wprowadzać nowe zasady. Dzięki temu dziecko nie poczuje się przytłoczone i rozczarowane utratą tego, do czego jest przyzwyczajone. Jako rodzic powinieneś pamiętać o usuwaniu z diety słodkich napojów. Soczki i musy, wbrew temu, co mogłoby się wydawać, mają wysoki poziom cukru. Dlatego najlepiej podawać soki samodzielnie wyciskane ze świeżych owoców. Warto również wprowadzać do diety naturalne produkty oraz warzywa. Słodycze natomiast nie powinny być traktowane jako nagroda za dobre osiągnięcia czy wytrwałość na diecie. Najlepiej jeśli ustalisz konkretny dzień, w którym dziecko będzie mogło zjeść ulubiony przysmak.

Jak budować zdrowe relacje z jedzeniem u dziecka?

Kształtowanie dobrych nawyków u dzieci ma ogromny wpływ na ich przyszłe zdrowie. Dlatego jakiekolwiek niepokojące objawy w postaci zwiększonej liczby kilogramów na wadze powinny być traktowane poważnie. Maluchy w znacznym stopniu przejmują zachowania i nawyki rodziców. Jeśli więc chcesz nauczyć swoją pociechę jeść zdrowo, Ty również musisz na talerz nakładać sobie kolorowe warzywa czy owoce. Odchudzanie najmłodszych tak naprawdę sprowadza się do ponownej nauki zasad zdrowego stylu życia. Osiągniesz to, jeśli posiłki będziesz spożywał wspólnie przy stole i o regularnych porach. Wszystko to wymaga pracy. Niekiedy warto udać się do specjalisty, który wytłumaczy dziecku, dlaczego jest to tak ważne.

Najzdrowsze słodycze – jakie wybrać?

W naszym asortymencie oferujemy szeroki wybór słodyczy. Aby dbać o zdrowie najmłodszych, zapewniamy także przekąski bez cukru. To produkty, które nie tylko dobrze smakują, lecz także mają atrakcyjne opakowanie. Jest to szczególnie ważne w przypadku dzieci, które kochają wszystko, co kolorowe. Poza tym, tak jak osoby dorosłe, jedzą oczami. Możesz zdecydować się na:

– jajko rosnące dinozaur z cukierkiem – to świetna zabawka w formie jajka, które rośnie w wodzie. W środku znajdują się cukierki bez cukru. Takie rozwiązanie to świetny zamiennik dla klasycznych słodyczy, a jednocześnie ogromna frajda dla malucha;

bransoletka silikonowa z cukierkami – cukierki niezmiennie są uwielbiane przez dzieci, a gdy tworzą ładną bransoletkę, stają się dodatkowo ozdobą;

– lizak smoczek – które dziecko nie lubi lizaków? Taka przekąska zawsze sprawia wiele radości, a gdy ma ciekawą formę, cieszy podwójnie;

– rurka z oranżadką bez cukru – to kolejna przekąska bez cukru, którą znajdziesz w naszym asortymencie. Dzieci wprost uwielbiają takie słodkości, dlatego ich wybór to zawsze lepsze rozwiązanie niż słodycze z dużą zawartością cukru.

Wszystkie wymienione wyżej przekąski znajdziesz w naszym asortymencie. Szeroki wybór sprawi, że na pewno wybierzesz te, które będą dobrym zamiennikiem wysokokalorycznych batoników i innych produktów zawierających duże ilości cukru. Zatem wiesz już, jakie słodycze na diecie dla dziecka będą najlepsze. Pamiętaj jednak, że ich wydzielanie ma ogromne znaczenie dla budowania zdrowych nawyków. Tylko tak nauczysz swoją pociechę prawidłowej relacji z jedzeniem.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl